Dosežite več tako, da delate manj: trije miti, tri resnice in trije načini, da stvari počnemo drugače.

V eni od prejšnjih objav sem razlagala o tem, da ima hkratno opravljanje več nalog negativni učinek na človeka in njegovo storilnost. Čeprav sem že tam navedla nekaj nasvetov v zvezi s tem, kako se “multitaskingu” zoperstaviti, danes z vami delim nekaj dodatnih nasvetov – morda vam bodo v pomoč ali pa le v razmislek …

Kot omenjeno,  t.i. “multitasking“, ki je v resnici zelo hitro preklapljanje med več nalogami, zahteva velike količine miselnega napora – žal na račun učinkovitosti in kakovosti opravljenega dela. Vse kaže na to, da človek ni ustvarjen za tak način dela. Obremenitve, ki jih s preklapljanjem med nalogami povzročamo svojim možganom, so velike. Naši možgani so namreč sestavljeni tako, da se lažje osredotočamo na eno opravilo, bombardiranje možganov s preveliko količino informacij pa kvečjemu onemogoča njihovo funkcijo. S tem, ko preklapljamo med nalogami, si otežujemo filtriranje nepomembnih informacij, hkrati pa si na ta način težje organiziramo misli. Nekatere študije so pokazale celo, da zgolj zavedanje o neprebranem e-poštnem sporočilu lahko zmanjša našo učinkovitost pri reševanju miselnih nalog. Hkratno izvajanje več opravil je povezano tudi s povišanim nivojem izločanja stresnega hormona kortizola, rezultati novejših raziskav pa pravijo tudi, da ima “multitasking” celo dolgoročne posledice na možgane in njihovo strukturo.

 

Kaj nas sili v “multitasking”? Živimo v kulturi, kjer velja: “Več je bolje.” Hrepenimo bo boljši službi, višji plači, več všečkih na Facebooku, dražjih počitnicah, prestižnejši hiši … Ko se uspemo distancirati od te laži, da bo več tudi boljše, pogosto ugotovimo, da je to, kar imamo, dovolj.

Druga plat istega kovanca je tudi nenehno premlevanje o preteklosti in prihodnosti ter zaposlovanje naših misli z najrazličnejšimi skrbmi in načrti. Toda le z dovolj počitka in s tem, da jih pustimo, da občasno”odidejo na pašo”, možganom omogočimo, da pridejo do kreativnih rešitev, ki so velikokrat osnova za uspešno in kakovostno delo! V tem času se namreč v njih aktivirajo predeli, ki so odgovorni za kreativno mišljenje – najbolj kreativni pa smo takrat, ko smo zares sproščeni…

 

 

mit_resnica

 

Reference:

Carter, C. (23/12/2015). Achieve More By Doing Less. Dostopno na: http://www.mindful.org/achieve-more-by-doing-less/

Kim, L. (02/02/2016). Multitasking Is Killing Your Brain. Dostopno na: http://observer.com/2016/02/multitasking-is-killing-your-brain/

Klemm, W. R. (26/08/2016). The Perils of Multitasking. Dostopno na: https://www.psychologytoday.com/blog/memory-medic/201608/the-perils-multitasking

Avtorsko zaščiteno delo. Kopiranje dovoljeno z navedbo vira. 
© Postaja za izboljšanje kakovosti življenja

Advertisements