V eni od prejšnjih objav smo se posvetili temu, zakaj številne novoletne zaobljube sčasoma postanejo le še medel spomin in kako to preprečiti. Margaret H. Greenberg pravi (Pearcy, 2017), da je pisanje t.i. “pisma upanja” namesto napravljanja novoletnih zaobljub učinkovitejši način za doseganje zastavljenih ciljev. Če spadate v skupino tistih, ki vedno sklepate novoletne zaobljube ali pa v skupino tistih, ki jih ne sklepate nikoli, je morda ta predlog – da ob koncu lega leta napišete pismo upanja, pravi predlog za vas.

Namen pisanja pisma upanja je njegov motivacijski moment. Kot smo videli, zelo veliko ljudem spodleti, da bi dosegli cilje, ki so si jih zadali v novem letu. Razlog za to se običajno skriva v tem, da cilji niso dovolj definirani oziroma so nerealni, zaradi česar na posameznika delujejo nemotivacijsko. Da bi izpolnili cilje, je potrebno, da jih zastavimo tako, da jih bomo doživljali kot smiselne, realne in merljive, saj bomo tako lažje ostali motivirani. Vendar pa to ni vse

 

Vloga upanja pri izpolnjevanju ciljev

C. R. Snyder, profesor klinične psihologije na Univerzi v Kansasu, se je pred 20 leti podal na pot raziskovanja vloge upanja pri izpolnjevanju ciljev. Ugotovil je tri pomembne stvari:

  • zgolj definiranje cilja ni dovolj, da bi ga tudi dosegli,
  • pomembne so poti oziroma načini doseganja cilja,
  • pomembno je naše lastno prepričanje o tem, ali bomo cilj dosegli.

 

Pisanje pisma v zvezi s tem, kar si želimo, je eden od načinov, ki pozitivno vpliva na našo naravnanost v zvezi s tem, ali verjamemo, da bomo cilj dosegli.

 

Kako začeti?

  1. Ko pišete pismo upanja, ga datirajte eno leto od trenutka, ko se boste odločili, da ga napišete.
  2. Napišite kot, da je vse, kar ste si zaželeli, šlo v smer, ki si jo želite (kariera, zdravje, odnosi, finance …). Zapišite, kaj je bilo za vas še posebej očarljivo in zaobjemite vse aspekte svojega življenja.
  3. Pismo lahko napišete kadarkoli – ni potrebno čakati na novo leto. Vendar poskrbite tudi za opomnik, da ga boste čez eno leto prebrali!

 

Ko načrtujemo pozitivne spremembe, se ljudje počutimo dobro. Načrtovanje prihodnosti je proaktivno dejanje, nekaj, kar lahko kontroliramo in vodimo. Ko postajamo starejši, lahko postane naša želja, da stvari uresničimo, močnejša. Zapomnite si tudi, da se prav vse, kar boste zapisali v pismo, najverjetneje ne bo zgodilo – tako je to pismo hkrati za vas tudi nekakšna preizkušnja…

 

Avtorsko zaščiteno delo. Kopiranje dovoljeno z navedbo vira.
© Postaja za izboljšanje kakovosti življenja

 

Reference:

Pearcy, E. (16/01/2017). Hope Letters: Are They More Effective Than New Year Resolutions? Dostopno na: https://www.mindtools.com/blog/2017/01/16/hope-letters-effective-resolutions/

 

Advertisements