V prejšnjem članku smo namenili pozornost psihološkemu pritisku, ki ga s seboj nosi selitev. Kako se torej soočiti z neprijetnimi občutji in posledicami, ki jih nosi selitev?

 

1. Iskren pogovor s seboj – odkrijte svoja resnična in pristna čustva

Če želimo zase najbolje, torej, če želimo nekaj popraviti, se ne moremo pretvarjati, da se ni pokvarilo. Nekateri ljudje zelo težko pridejo v stik s svojimi resničnimi in pristnimi čustvi, saj so zanje preboleča. Vendar, če želimo napraviti pozitivne spremembe, je nujno, da si dovolimo čutiti in to, kar čutimo, tudi sprejeti. Sprejeti, kaj v resnici čutimo v zvezi s selitvijo, kaj nas res žalosti ali skrbi v zvezi s tem. Če bi radi prišli do srži sami, vam morda lahko pomaga redno pisanje dnevnika – ker ga pišete zgolj zase, vas naj ne bo strah izraziti prav vsega v zvezi s tem. Tudi, če papir nato uničite, je ključno dejstvo sam proces, ki vam bo pomagal, da boste odkrili, kaj je tisto, kar vas bremeni.

depr1

Morda še boljša izbira je iskren in zaupen pogovor z nekom o tem, kaj čutite. V situacijah, ko smo sami razdvojeni, ko nas je strah ali celo sram svojih lastnih občutij v zvezi z neko zadevo, je pomembno, da najdemo sogovornika, ki zna dobro prisluhniti in ki ne obsoja tega, kar poveste. Morda je dobra izbira pogovor s svetovalcem, psihologom ali kakim drugim strokovnjakom, ki v vašo situacijo ni čustveno vpleten, zaradi česar vam bo pogovor z njim dal nepristransko perspektivo.

 

2. Skrbite za svoja čustva

Če se poskušate pretvarjati, da se ne počutite slabo v zvezi s tem, ker ste se selili zato, da ne bi razočarali svojcev in prijateljev – zato, da oni ne bi videli, v kako slabi koži ste zaradi tega, odnehajte. Že tako je dovolj težko poskrbeti za lastno zadovoljstvo, kaj šele za dobrobit ljudi okrog nas. A zavedati se je potrebno, da je naše duševno blagostanje pomembno. Res je, da bo svojce in prijatelje skrbelo za vas – to je povsem normalen odziv človeka, ki mu je mar za drugega. A pomislite, kako grozno bi se ti ljudje počutili, če bi vi zapadli v globoko depresijo samo zato, ker vas je skrbelo, da jih boste razočarali.

 

3. Ostanite odprti

Po selitvi se nas lahko, zaradi vseh sprememb in obremenitev, poloti dvom in nezaupanje v ljudi. Občutek lahko dobimo celo, da v tem mestu, kamor smo se preselili, ni prav nikogar, ki bi bil prijazen. Zdi se nam, da se ne bomo mogli v to okolje nikoli umestiti. Ta “črno-bel” način razmišljanja nam onemogoča, da bi videli še sivine, ki v resnici oblikujejo naše življenje. Hkrati nas onemogoča, da bi sebi in drugim dali novo priložnost.

Poskušajte razmišljati z različnih perspektiv. Pomislite na koga, ki ga občudujete in se vprašajte: kaj bi storil on?

depr2

Zavedajte se tudi, da v resnici “ne gre za vas” – svet se ne vrti okoli in zaradi vas, in resnica je, da na svetu obstajajo prijazni, neprijazni, bolj prijazni in manj prijazni ljudje. Morda ima druga oseba slab dan, morda ste jo ujeli v težkem trenutku. Kakorkoli že, če ste doživeli kaj neprijetnega, ste kaj podobnega zagotovo doživeli tudi doma – to pa je dokaz za predprejšnjo trditev.

V stresni situaciji ljudje lahko procesiramo informacije tako, da svet vidimo veliko slabši, kot je v resnici. Zato je smiselno tudi, da se vprašate, ali je mogoče, da situacijo razumete kot tako slabo, ker ste pod čustvenim pritiskom in zato tudi bolj občutljivi.

 

4. Ne odpovejte s skrbi zase

Poskrbite, da boste ob vseh obveznostih imeli tudi dejavnost, kjer boste lahko odmislili obremenitve, s katerimi se soočate: plesni tečaj, telovadba, … Ne pozabite na dejstvo, da imata uravnotežena prehrana in gibanje izjemno močan učinek na psihično stanje. Ne predajajte se alkoholu – alkohol je pomirjevalo, ki lahko pomaga slabo razpoloženje potisniti še bolj navzdol.

 

5. Pomikajte se naprej

Če ste v stanju kulturnega šoka ali preplavljenosti, bodite do sebe sočutni – da bi stopili v stik s kulturo, napravljajte majhne korake. Vsak dan poskusite kaj novega: novo hrano, ogovorite novega človeka, pojdite na sprehod kam drugam …

 

6. Poskusite s čuječnostjo

Človek lahko z nenehnim premlevanjem preteklosti in prihodnosti postane postane povsem nepovezan s seboj. Sem se prav odločil? Kaj moram storiti zdaj? Kaj se bo zgodilo potem? Temu pridružene obremenitve vsakdana, povezane s službo ali študijem, partnerstvom ali družino nas lahko ujamejo v začaran krog, ki nam prepreči, da bi užili ta trenutek. To, kar imamo zdaj. S tem izgubljamo priložnosti, ki bi lahko bile zadovoljujoče in spregledamo, kaj se z nami v resnici dogaja. S čuječo prisotnostjo, obliko mentalne vadbe, ki izhaja iz zen meditacije, se vračamo k sebi in se učimo ponovnega stika s seboj, tukaj in zdaj. Morda težko verjamete, a prav ta nezmožnost biti tukaj in zdaj, je v sodobnem, ponorelem tempu življenja eden glavnih mehanizmov, ki poganjajo krog nezadovoljstva in težav z duševnostjo.

 

7. Poiščite pomoč

Negativna čustva oziroma depresivnost nas odvračajo od drugih ljudi. Če se soočamo z občutji globoke žalosti ali depresivnosti, začnemo izpuščati vse več priložnosti za socializiranje. Ta oblika izolacije in zapiranja v samoto le še krepi in napaja ta občutja, da se lahko kasneje razvijejo v pravo depresijo. Soočanje s temi težkimi občutji v samoti, je včasih prevelik zalogaj.

depr2

Poiščite pomoč, četudi so to spletni forumi, vezani na to in podobne teme. Poiščite skupine za pomoč priseljencem, saj občutja, s katerimi soočate sami, niso prav nobena redkost. Iz istega razloga govorjenje o njih ni znak šibkosti ali razlog za sram, temveč pravi korak k ponovni vzpostavitvi duševnega blagostanja in znak moči. Če želite svetovanje v svojem jeziku, se lahko poslužite možnosti svetovanja preko socialnih omrežij ali Skypea – to možnost ponuja vse več strokovnjakov. To vam bo omogočilo pogovor z nekom, ki pozna vašo kulturo in jezik.

 

Ne pozabite torej – poiščite stik s seboj, poskrbite zase in ne premlevajte sami.

 

Avtorsko zaščiteno delo. Kopiranje dovoljeno z navedbo vira.
© Postaja za izboljšanje kakovosti življenja

 

Vir:

Harley Therapy (24/07/2014). The Moving Abroad Blues: Can It Cause Depression? Dostopno na: http://www.harleytherapy.co.uk/counselling/moving-abroad-cause-depression.htm#ixzz4Zb6HoWFA

Advertisements